Un any més —i ja en van 14 des del 2011— arriba l’Ecomarxa d’estiu: una aventura ciclista organitzada per Ecologistes en Acció que combina natura, resistència ecologista i comunitat. Del 19 de juliol al 2 d’agost, recorrerem en bicicleta una ruta circular des de Barcelona fins a Girona, tornant per la vall del Llobregat, per descobrir els tresors i els conflictes socioambientals del territori.

La darrera etapa del 2 d’agost, recorre la vall baixa del riu Llobregat en companyia de SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet, Ni un Pam de Terra, Depana i Zeroport.
Què explorarem?
Espais naturals únics: des dels paisatges del Baix Montseny fins als boscos de ribera del riu Ter, passant pels paisatges volcànics de la Garrotxa, i seguint el curs del Llobregat des del seu naixement als Pirineus fins a la seva desembocadura.
- Dissabte 29 de juliol a Guardiola de Berguedà amb el GRUP DE DEFENSA DE LA NATURA DEL BERGUEDÀ
- Dimecres 30 a Vidàlia (Puigreig) i a Sallent amb PROUSAL i @BOICOTICL
- Dijous 31 a Olesa i Martorell amb MARTORELL VIU i l’OAT de Terrassa
- Divendres 2 d’agost al Prat de Llobregat amb SOS BAIX LLOBREGAT I L’HOSPITALET, NI UN PAM DE TERRA, DEPANA i ZEROPORT
Col·lectius inspiradors: compartirem temps amb plataformes que planten cara a l’especulació al litoral i als Pirineus, cooperatives agroecològiques i projectes que resisteixen a macroinfraestructures com l’ampliació de l’aeroport del Prat.
Més que una ruta: una comunitat sobre rodes
Amb el lema “Gotes d’esperança, onades de canvi”, l’Ecomarxa és un viatge sostenible, festiu i reivindicatiu. Inclou:
- Bicifestes pels carrers ocupats habitualment pels cotxes.
- Accions directes en zones amenaçades.
- Xerrades amb activistes locals i banys en llacs i platges.
- Nits amb música i activitats espontànies sota els estels.
- Una experiència transformadora.
Si busques connectar amb un grup autogestionat, divers i compromès, aprendre de qui defensa el territori i viure una aventura col·lectiva inoblidable… Aquesta és la teva Ecomarxa!
Places limitades! Les inscripcions s’esgoten ràpidament. Apunta-t’hi ja.
Més info i consultes: ecomarcha@ecologistasenaccion.org.
Mapa interactiu amb el recorregut previst